Waarom Volkswagen een Amazon status zou willen hebben

Lang werden ze bekritiseerd omdat ze achterliepen op de in-car-connectiviteit in de VS, Volkswagen is er nu op gericht om een sprong te maken richting de concurrentie.

Het bedrijf is van plan verbeteringen aan de Car-Net systeem, dat is nu standaard op de meeste modellen verkocht in de Verenigde Staten.

Het krijgen aan boord met de digitalisering van de auto is een prioriteit bij VW Group, zegt Dr Marcus Heitmann, general manager van Car-Net. “Negentig procent van de komende automotive innovaties in software en elektronica,” merkt Heitmann. “We gaan van een autofabrikant om een service provider en mobiliteit.”

Mirrorlink Volkswagen Budd-E

Mirrorlink Volkswagen Budd-E

Heitmann zegt omzet uit connected auto’s zal verviervoudigen tot € 110.000.000.000 tussen 2015 en 2020.

De duidelijkste uitdrukking van VW’s verbonden auto visie werd gezien in de BUDD-e van begrip getoond op de CES in Las Vegas eerder dit jaar.
Sommige van de diensten Heitmann voorziet onder meer het vermogen van de auto om een betaling apparaat, parkeerhulp, het gebruik van Netflix NFLX -0,17% voor achterbank entertainment en remote configuratie en set-up van voertuigen.

Voor nu, is de Auto-Net wordt verbeterd met het gebruik van Apple AAPL + 0,67% Auto Play, Android Auto en het belangrijkst, MirrorLink, waarmee gebruikers veel meer vrijheid laat in de keuze van de on-board apps.

“Car-Net is een overvloed aan verschillende diensten,” zegt Heitmann. “Maar het geheim van het succes met de consument is niet zozeer de diensten, maar de gebruikersinterface. Wij willen worden zoals Amazon, dat is een van de meest vertrouwde merken ter wereld. “

Dit vindt u ook leuk